fbpx

Bannerannonsering med Amazon Advertising

Kom i gang med Amazon Bannerannonser

Bannerannonser er noe en gjerne er godt fortrolig med dersom en oppholder seg en del på nettet. Fordelen med denne type annonsering er at den ikke er stasjonær, det vil si at den kan følge en potensiell kunde gjennom ulike tredjepartssider eller apper, så vel som på salgsplattformer som Amazon. 

Tjenesten Amazon tilbyr er foreløpig i beta. Den gjør det enkelt å opprette bannerannonser på kort tid, uavhengig av hvilket budsjett du har. Deres variant øker muligheten for å tiltrekke seg potensielle kunder på Amazons egen plattform, så vel som ellers på nettet. 

Ønsker du å komme i gang med Amazon merkevareannonser?

Hvordan fungerer bannerannonsering på Amazon?

Amazon har en betydelig brukermasse i internasjonal sammenheng, som en selv får mulighet til å dra nytte av som bannerannonsør. Tjenesten benytter seg av selskapets egne demografidata, som gjør det mulig å tiltrekke riktig segment i deres kundebibliotek mot ens egen bedrift, basert på deres relevante kjøp- og søkehistorikk hos Amazon. 

I bedriftssammenheng betyr dette at bannerannonsen får en naturlig plass i kontekst til søkene de foretar og produktkategoriene de utforsker. Dette gir igjen mulighet for å tiltrekke seg kunder som er genuint interessert i produktene en tilbyr. 

Selv om teknologien som ligger bak kan anses som sofistikert, betyr det på ingen måte at en trenger å være i besittelse av betydelig teknologisk kompetanse for å komme i gang med bannerannonsering. 

Løsningen muliggjør promotering av produktporteføljen i sin helhet ved hjelp av automatisk genererte reklamebannere. Disse er optimalisert for å konvertere en nysgjerrig interessent til en betalende kunde.

Amazons løsning gjør det mulig for små og store bedrifter å følge med på, og dernest nå, selskapsmålene de har satt seg. Gjennom å skape oppmerksomhet rundt produktene en tilbyr er veien kortere fra å få en nysgjerrig kikk til et betalingsbekreftende klikk.

Hvem kan benytte seg av bannerannonser?

Bannerannonsering er tilgjengelig for profesjonelle selgere som er registrert i Amazons varemerkeregister (Amazon Brand Registry), forhandlere, og agenturer med klienter som selger produkter på Amazon. 

Videre må annonsen, herunder produktene det annonseres for, være i tråd med Amazons annonsepolicy.

Hvordan kommer en i gang?

Fyll ut skjemaet under, så tar vi et uforpliktende møte!

Hvorfor bruke oss?

Lang erfaring

Vår markitekt har allerede lang fartstid i plattformen og kan alle tips og triks. Vår erfaring er din trygghet for at satsningen gjøres skikkelig. Hvorfor finne oppe kruttet på nytt?

Tidsbesparende

Vi vet hva som trengs for å få deg og din butikk “up and running”. Vi kan gjøre det effektivt og uten nybegynnerfeil.

Kvalitet

Alt som gjøres av våre markitekter gjøres med kvalitet. Derfor kan du være trygg på at din tilstedeværelse blir presentert på en profesjonell og god måte.

Bli kjent med vår senior amazon markitekt

Jonnathan Griffith

Senior Amazon Markitekt

Jonathan Griffith er vår Senior Amazon Markitekt som til daglig holder til i Nord Irland utenfor Belfast. “Jonny” startet med å selge bildeler på Amazon helt tilbake i 2012, og har i ettertid solgt varer for mange millioner for flere ulike selskaper på Amazon. Med hans erfaring er han uten tvil en Markitekt du kan ha nytte av om du ønsker å begynne med Amazon. Etter mange år i bransjen har han også bygget seg opp et nettverk internt i Amazon, som er til stor nytte for de som ønsker å benytte seg av plattformen. Han har et godt grunnlag med kunnskap for å vite hva som skal til for å gjøre dine produkter til å ranke først i søkeresultatene hos Amazon.