fbpx

Merkevareannonser med Amazon Advertising

Kom i gang med Amazon merkevareannonser

Merkevareannonse fra Geox på Amazon i søk etter "shoes"

Viktigheten av å synliggjøre sin bedrifts merkevare i dagens samfunn er blitt stadig mer krevende. Det kan virke vanskelig å skille seg ut i mengden av konkurrerende aktører, og det er lett å føle at man bare blir en av mange i mengden på en så stor salgsplattform som Amazon. Amazon anerkjenner utfordringene det kan by på for bedrifter når kunder har den enorme valgfriheten de har, og tilbyr derfor en markedsføringstjeneste for merkevarer som ønsker å skille seg ut.

Ønsker du å komme i gang med Amazon merkevareannonser?

Hvordan fungerer sponsede merkevareannonser?

Gjennom markedsføringstjenesten for merkevarer får en større muligheter til å bygge selskapsidentitet og flere verktøy for å kommunisere med kunder på den måten en finner hensiktsmessig. Annonsene består av bedriftens logo, en redigerbar overskrift, og opptil tre produktfremvisninger. De er synlige ved søkeresultater og bidrar til å øke eksponering i møte med kunder og fremhever produktporteføljen.

Som nevnt dukker annonsene opp på Amazons sider i relasjon til relevante søkeresultater ovenfor liknende produkter som tilbys. Dette gjør det enklere for kunder å velge ens egne produkter, fremfor de som tilbys av en konkurrent.  Samtidig gir skreddersydde annonsebeskrivelser en mulighet til å selv tilpasse hvordan merkevaren fremstår for interessenter. Det er dermed en enkel måte å forsikre seg om at bedriftens profil representeres på ønskelig vis utad. 

Videre gjør tjenesten veien mellom nysgjerrige kunder som surfer på resultatsiden og ens egne produkter enda kortere. Kunder på Amazon som klikker på logoen din tas automatisk videre til din butikkside eller egendefinerte landingsside. Klikker vedkommende på et av produktene, sendes de til produktsiden. 
En fordel med tjenesten er at annonsene baserer seg på en betaling per klikk-modell, som medfører at du kun blir belastet dersom kunder faktisk klikker på dem. Dette sikrer at en unngår ubehagelige overraskelser, ved at investeringen faktisk gjenspeiler utbyttet en får i form av kundeoppmerksomhet. Kostnader administreres enkelt ved at en setter en budsjettramme, for så å velge hvor mye en er villig til å betale per klikk.

Hvem kan benytte seg av merkevareannonser?

Tjenesten er tilgjengelig for profesjonelle selgere som er registrert i Amazons varemerkeregister (Amazon Brand Registry), forhandlere, bokforhandlere og agenturer.
For å registrere seg i varemerkeregisteret må en ha en opphavsrettslig beskyttet varemerke som vises på de aktuelle produktene eller forpakningen. I tillegg må en kunne verifisere seg som rettighetshaver eller autorisert representant for varemerket, og ha en fungerende Amazon-konto.

Visse produktkategorier omfattes imidlertid ikke av annonsetjenesten. På nåværende tidspunkt gjelder dette for produkter med voksent innhold, brukte, delvis reparerte eller restaurerte produkter, samt produkter i lukkede kategorier.

Hvordan kommer en i gang?

Fyll ut skjemaet under, så tar vi et uforpliktende møte!

Hvorfor bruke oss?

Lang erfaring

Vår markitekt har allerede lang fartstid i plattformen og kan alle tips og triks. Vår erfaring er din trygghet for at satsningen gjøres skikkelig. Hvorfor finne oppe kruttet på nytt?

Tidsbesparende

Vi vet hva som trengs for å få deg og din butikk “up and running”. Vi kan gjøre det effektivt og uten nybegynnerfeil.

Kvalitet

Alt som gjøres av våre markitekter gjøres med kvalitet. Derfor kan du være trygg på at din tilstedeværelse blir presentert på en profesjonell og god måte.

Bli kjent med vår senior amazon markitekt

Jonnathan Griffith

Senior Amazon Markitekt

Jonathan Griffith er vår Senior Amazon Markitekt som til daglig holder til i Nord Irland utenfor Belfast. “Jonny” startet med å selge bildeler på Amazon helt tilbake i 2012, og har i ettertid solgt varer for mange millioner for flere ulike selskaper på Amazon. Med hans erfaring er han uten tvil en Markitekt du kan ha nytte av om du ønsker å begynne med Amazon. Etter mange år i bransjen har han også bygget seg opp et nettverk internt i Amazon, som er til stor nytte for de som ønsker å benytte seg av plattformen. Han har et godt grunnlag med kunnskap for å vite hva som skal til for å gjøre dine produkter til å ranke først i søkeresultatene hos Amazon.