Nr. 3 markert med gul ramme er ett eksempel på hvordan en Bannerannonse kan se ut på Amazon.com
Selv om teknologien som ligger bak kan anses som sofistikert, betyr det på ingen måte at en trenger å være i besittelse av betydelig teknologisk kompetanse for å komme i gang med bannerannonsering. Løsningen muliggjør promotering av produktporteføljen i sin helhet ved hjelp av automatisk genererte reklamebannere. Disse er optimalisert for å konvertere en nysgjerrig interessent til en betalende kunde.Amazons løsning gjør det mulig for små og store bedrifter å følge med på, og dernest nå, selskapsmålene de har satt seg. Gjennom å skape oppmerksomhet rundt produktene en tilbyr er veien kortere fra å få en nysgjerrig kikk til et betalingsbekreftende klikk.
Bannerannonsering er tilgjengelig for profesjonelle selgere som er registrert i Amazons varemerkeregister (Amazon Brand Registry), forhandlere, og agenturer med klienter som selger produkter på Amazon. Videre må annonsen, herunder produktene det annonseres for, være i tråd med Amazons annonsepolicy.